Případové studie


Provozovatel kasina

Klient a jeho zadání:

  • provozovatel sázkových her v kasinu ve dvou provozovnách nacházející se v pohraniční oblasti
  • klient požaduje provést kurz pro 34 zaměstnanců, nejlépe ve dvou termínech, přičemž klient nedisponuje vhodnými školícími prostory

Naše řešení:

  • Pro klienta jsme zorganizovali dva odborné kurzy o rozpoznávání bankovek a mincí podezřelých z padělání nebo pozměňování podle § 33 odst. 3 písm. c) zákona č. 136/2011 Sb. o oběhu bankovek a mincí.
  • Jelikož klient nedisponuje vhodnými školícími prostory, po domluvě s klientem jsme ve městě jeho podnikání zajistili přednáškovou místnost vhodnou pro provádění kurzů.
  • Kurz jsme uskutečnili ve dvou termínech s odstupem dva dny. Obsah odborného kurzu jsme přizpůsobili podmínkám a okolnostem, za kterých dochází u klienta k přijímání, zpracování a vyplácení hotovosti.
  • Klient – kasino také ocenil několik speciálních podmínek, které jsme mu nabídli a které mu výrazněji ulehčili organizování kurzu pro zaměstnance a snížili související náklady.
  • Jelikož byl klient s našimi službami spokojen a ocenil také následný odborný servis zdarma, využije našich služeb také v případě, že mu vznikne povinnost proškolit nově přijaté zaměstnance.

 


Obchodní řetězec

Klient a jeho zadání:

  • obchodní řetězec zbaývající se prodejem potravin a spotřebního zboží
  • klient požaduje provést povinný kurz podle zákona o oběhu bankovek a mincí pro cca 200 zaměstnanců, kteří jsou lokalizováni v různých městech po celé ČR a má vlastní školící prostory
  • klient kromě Kč přijímá na svých pokladnách také měnu EUR
  • klient požaduje také následnou péči a asistenci při plnění povinností podle zákona č. 136/2011 Sb. o oběhu bankovek a mincí

Naše řešení:

  • Pro klienta jsme zorganizovali odborné kurzy o rozpoznávání bankovek a mincí podezřelých z padělání nebo pozměňování podle § 33 odst. 3 písm. c) zákona č. 136/2011 Sb. o oběhu bankovek a mincí.
  • Jelikož jsou zaměstnanci roztroušeni po celé ČR, po domluvě s klientem jsme zorganizování kurz v pěti krajských městech, které jsou pro zaměstnance dobře dopravě dostupné. Tím klientovi šetříme cestovné náklady, které by musel zaměstnavatel zaměstnancům proplácet.
  • Na jedno krajské město připadá cca 40 zaměstnanců. Jelikož si klient nemůže dovolit poslat všechny zaměstnance z oblasti na školení najednou (což by znamenalo uzavření provozu), v každém z pěti krajských měst jsme provedli dva odborné kurzy, vždy pro 15-25 zaměstnanců, tak, aby zbylí zaměstnanci mohli pracovat. Za výjezdy do krajských měst jsme samozřejmě neúčtovali žádné speciální příplatky.
  • Několik odborných kurzů jsme z organizačních důvodů klienta provedli také v sobotu, samozřejmě bez speciálního příplatku.
  • Obsah odborného kurzu jsme přizpůsobili požadavkům klienta – zaměřili jsme jej na Kč a EUR a soustředili jsme se především na ochranné prvky bankovek, pro jejíž zjišťování jsou pokladny klienta vybaveny.
  • Ve výběrovém řízení, které klient na organizování odborného kurzu vyhlásil, jsme zvítězili mimo jiné díky výborné ceně, flexibilitě a také díky několika dalším speciálním podmínkám, které byly s klientem domluveny individuálně a které šetří jeho náklady a výrazněji mu usnadňují plnění si této povinnosti. Speciální podmínky obvykle vytváříme a sdělujeme spolu s přesnou cenovou kalkulací, kterou můžete obdržet zde.
  • Klient se dále rozhodl využívat naši společnost pro organizování odborného kurzu také pro nově přijaté zaměstnance. V případě že má klient nebo zaměstnanec jakýkoliv dotaz ohledně zákona č. 136/2011 Sb. o oběhu bankovek a mincí, náš lektor je připraven mu zdarma poskytnout odbornou pomoc a asistenci.


Soukromá společnost poptávající prevenívní školení

Klient a jeho zadání:

  • klientem je regionální prodejce zájezdů, který chce pro své zaměstnance zabezpečit odborný kurz o rozpoznávání padělaných a poškozených platidel v rámci programu zaměřeného na karierní růst zaměstnanců
  • celkem se jedná o 8 zaměstnanců, kteří přicházejí do styku s hotovostí
  • klient žádá provést kurz jako součást širšího víkendového programu (teambuilding) ve vybraném ubytovacím zařízení
  • klient jinak nemá povinnost zabezpečit pro své zaměstnance tento odborný kurz (činí tak pouze z preventivních důvodů)

Naše řešení:

  • Pro klienta jsme zorganizovali odborný kurz o rozpoznávání bankovek a mincí podezřelých z padělání nebo pozměňování podle § 33 odst. 3 písm. c) zákona č. 136/2011 Sb. o oběhu bankovek a mincí.
  • Odborný kurz byl proveden v konferenčních prostorách ubytovacího zařízení, kde probíhal víkendový program pro zaměstnance.
  • Jelikož zaměstnanci přicházejí do styku kromě Kč také s měnami EUR a HRK, byl jeho obsah zaměřen právě na tyto měny.
  • Školení se zúčastnili také dva vedoucí zaměstnanci a v jeho průběhu byly diskutovány, dohodnuty a „vyladěny“ interní postupy a zásady pro příjem a nakládání s hotovosti. Lektor zde vystupoval jako odborná záruka správného nastavení diskutovaných opatření (aby byly v souladu se zákonem).
  • I když se jedná o odborný kurz s menším počtem zaměstnanců, i tomuto klientovi jsme nabídli několik speciálních podmínek šitých na míru jeho podnikání a přáním.
Vaše důvěra nás zavazuje.

Rádi zodpovíme všechny otázky ohledně zákonných povinností, platné legislativy a poradíme s výběrem našich služeb.


Tel.:775 647 104
Tel.:774 883 088
Tel.:257 325 117
Fax:257 326 716
E-mail:info@edusystems.cz


V případě zájmu o osobní schůzku nás prosím kontaktujte.



EDU systems provozuje společnost IDEA 4 systems s.r.o., pověřená Českou národní bankou k provádění odborných kurzů o rozpoznávání bankovek a mincí podezřelých z padělání nebo pozměňování podle § 33 zákona č. 136/2011 Sb. o oběhu bankovek a mincí.